فیلترهای جستجو
در ترورهای سالهای اخیر که به عوامل اطلاعاتی اسرائیل نسبت داده شده، چیزی ورای سلاح و گلوله نگرانکننده است و آن دقت عجیب در شناسایی، زمانبندی و محل حضور قربانیان است.
عملیاتهایی که در نگاه اول ممکن است حاصل جاسوسی انسانی یا تلاشهای میدانی تلقی شوند، در واقع پشتوانهای قدرتمند از فناوریهای نوین دارند
تغییر نام و تخریب میدان «شهدای زینبیه» در میانه، سوالاتی درباره هزینهها و هویت شهری ایجاد کرده و درخواست شفافسازی مسئولان را به دنبال دارد.
از همان صعود مجدد تراختور به لیگ برتر و اقبال عمومی تورک های کشور، همواره محدودیت ظرفیت و امکانات محسوس بود اما تحمل هوادار بعلت عشق بی مثال و هدف والایشان خیال مسئولین بی تدبیر و بی توجه را راحت نمود
هر سال با شروع تعطیلات، طرح ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در جاده میانه – تبریز اجرا میشود. هدف این تصمیم، کاهش تصادفات و تسهیل تردد خودروهای شخصیست. اما واقعیت این است که این طرح، بیشتر یک راهحل موقت است تا یک درمان ریشهای.
میدان آزادی میتوانست با اندکی تأمل بیشتر و نظرسنجی گستردهتر، به شکلی هماهنگ با سلیقه عمومی و مبتنی بر اصالت فرهنگی شهر، بازطراحی شود. اما اکنون، نهتنها المانی ساخته نشده، بلکه یک فضای مهم شهری عملاً از کارکرد خود خارج شده و چهرهای مخدوش به شهر داده است.
با گذشت چند سال از تصویب طرح جامع شهری میانه و اعلام موافقت رسمی وزیر کشور با ناحیهبندی این شهر، هنوز مشخص نیست این وعده مهم و پرهزینه چه زمانی از مرحله کاغذ به واقعیت خواهد رسید.
پروژه راهآهن میانه – اردبیل، یکی از طولانیترین و پرهزینهترین طرحهای ریلی کشور، پس از ۲۰ سال هنوز به ایستگاه پایانی نرسیده است؛ پروژهای که نهتنها اردبیل را به شبکه ریلی وصل نکرد، بلکه فرصتهای بزرگ توسعه و اشتغال را از میانه نیز دریغ کرد.
سالهاست که شهروندان میانه چشمانتظار احداث پل دوم حصار هستند؛ پلی که میتوانست گره از ترافیک یکی از حیاتیترین نقاط شهری باز کند، اما همچنان در پیچوخم وعدهها و تغییر مدیران مانده است.
در دنیای امروز، توسعه شهری تنها به زیرساختهای عمرانی محدود نمیشود. یکی از ارکان اساسی رشد و پیشرفت شهرها، توجه به جنبههای فرهنگی و هنری است. هرچه یک شهر از لحاظ فرهنگی غنیتر و متنوعتر باشد، همزمان به جذابیتهای...
سالهاست که شهروندان میانه از لزوم اتصال خیابان معلم شمالی به جاده ترانزیت یا همان بلوار زینبیه سخن میگویند؛ راهکاری که نهتنها بار ترافیکی خیابانهای مرکز شهر را کاهش میدهد، بلکه به بهبود دسترسی، روانسازی عبور و مرور و توسعه متوازن مناطق شهری کمک میکند.
دوری از اتوبانها و عدم دسترسی به راههای اصلی و ایمن یکی از مشکلات جدی شهرستانهای مختلف به ویژه میانه است. در این شرایط، کمترین کاری که میتوان در جهت جبران این نقص انجام داد، توسعه و چهار بانده کردن مسیرهای پر تردد است.