معلم نمونه کاغذکنان از تجربیات خود می‌گوید:

معلمی شغلی سالم و پویا است / تجربیات معلمی را در تربیت فرزندانم بکار می‌گیرم

شناسهٔ خبر: 44730 -
اخبار میانه
این بار از زاویه ای دیگر پای صحبت معلمی برجسته از دیار کاغذکنان استان آذربایجان شرقی می نشینیم تا گذری کوتاه بر 28 سال خدمت عاشقانه او در عرصه تعلیم و تربیت داشته باشیم.

معلم نمونه و برجسته بخش کاغذکنان استان آذربایجان شرقی معلمی را شغلی سالم و پویا معرفی می کند و می گوید: همواره تجربیات معلمی خود را برای تربیت فرزندانم بکار گرفته ام.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی به نقل از کاغذکنان، سلسله گزارش ها و مصاحبه هایی که از معلمان نمونه استان در سال 98 صورت گرفته هر کدام پنجره ای نو از امید و ایثار و مهربانی را گشوده است. هر معلمی برحسب تجربه و احساس خود شغلش را توصیف کرده.از سختی ها و دغدغه هایش، از خوشی ها و ناخوشی های دوران معلمی اش، از داشته ها و نداشته های شاگردانش و بیشتر از همه از خاطرات تلخ و شیرین بچه های روستایی سخن گفته شده است.

این بار از زاویه ای دیگر پای صحبت معلمی برجسته از دیار کاغذکنان استان آذربایجان شرقی می نشینیم تا گذری کوتاه بر 28 سال خدمت عاشقانه او در عرصه تعلیم و تربیت داشته باشیم.

لطفا خودتان رو معرفی کنید.

اینجانب ارسلان بشارت متولد آذر ۱۳۵۱دارای مدرک کاردانی زبان انگلیسی از مرکز تربیت معلم شهید رجایی تبریز و کارشناسی الهیات از دانشگاه تهران  و کارشناسی ارشد تاریخ و تمدن ملل اسلامی از دانشگاه تبریز با ۲۸سال سابقه در آموزش و پرورش در مقاطع راهنمایی و متوسطه می باشم و دارای سه فرزند هستم.

مختصری در خصوص رزومه کاری خود شرح دهید.

در سال ۱۳۷۲در استخدام آموزش و پرورش درآمدم و با تدریس درس زبان انگلیسی در مدارس راهنمایی منطقه کاغذکنان کار خود را آغاز نموده و سپس با  ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی و فوق لیسانس تدریس دروس معارف اسلامی فلسفه و منطق تاریخ و زبان انگلیسی را در مقطع دبیرستان را ادامه دادم و مدتی به عنوان مربی پرورشی مدیر دبیرستان و چند سالی به عنوان معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه انجام وظیفه نمودم در کنار تدریس به عنوان مدرس دانشگاه آزاد و مدرس دوره های ضمن خدمت فرهنگیان و مدرس آموزش خانواده با نهادهای مربوطه همکاری نموده ام.

به عنوان فردی که چندین سال تدریس داشته اید از علاقه خود به معلمی و عناوینی که در این دوران کسب کرده اید بفرمایید.

معلمی شغل شریفی است و بنده از جان و دل دوست دارم و با علاقه و انگیزه آنان را انتخاب کرده ام سپری نمودن عمر با درس و مدرسه و در کنار دانش آموزان با نشاط و با انگیزه و آینده سازان این مرز و بوم برایم بسیار دلچسب و لذت بخش بوده است و در این چند سال به خاطر انجام وظایف و رسالت خود صدها بار مورد تقدیر کتبی مسئولین محترم منطقه، استان  و وزارت قرار گرفته ام.

بهترین و تلخ ترین خاطره دوران معلمیتان ؟

از بهترین خاطرات من زمانی بود که به عنوان مربی پرورشی مدرسه خدمت می کردم در مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن که با حضور ریاست اداره برگزار می‌شد دانش‌آموزی به علت مصدومیت شدید در تصادف در جلسه تجلیل  غایب بود با اصرار ریاست اداره جایزه قرآنی دانش آموز را به خانه وی بردیم  و ریاست اداره با حضور در منزل نامبرده ضمن عیادت از او جایزه را تحویل دادند که نشان از عظمت دانش آموزی و اهمیت قرآن بود و تجربیات تلخ تدریس، تدریس در مناطق محروم، دانش‌آموزان بی‌بضاعت و امکانات محدود و... می باشد.

از ابتکارات خودتان بگوئید.

مشارکت دادن دانش آموزان در امر تدریس، شرکت در کارهای عمومی مدرسه و برگزاری مراسمات در مدرسه نظیر نماز جماعت ، مراسم اعیاد و وفیات، تشویق دانش آموزان به مطالعات در امر تدریس و بیتشرین ابتکارات من بوده و از عوامل موفقیت من در این شغل بحساب می آید.

آیا رتبه یا مقام هایی در حوزه های دیگر غیر تدریس دارید؟

این جانب در مسابقات قرآن فرهنگیان ، ورزش،  مقاله نویسی در امر جشنواره الگوی برتر تدریس و نقد متون درسی حائز رتبه هایی بوده‌ام.

چه انگیزه ای برای انتخاب شغل معلمی داشتید؟

مانوس بودن با علم و دانش ، مدرسه و تدریس از علایق شخصی بنده بوده و معلمی شغلی است سالم و پویا که همواره انسان را به مطالعه و تحقیق سوق می‌دهد.

ارتباط شما با فرزندان خودتان چگونه هست و روش شما چه تفاوتی با زندگی شخصی و شغلی دارد.

ارتباط بنده با فرزندان کاملاً صمیمی با نشاط و توأم با متانت و اخلاق بوده است . سعی وافر داشته ام برای فرزندانم یک پدر خوب باشم و در تربیت آنان تمام سعی و تلاش خود را به کار گیرم و از آموزه‌ها و تجربیات معلمی و تربیتی در تربیت آنان استفاده کنم.

بیشترین خواسته ای که یک معلم از مسئولان دارد؟

توجه به وضع معیشتی آنهاست ، در سال های اخیر بی مهری های زیادی در حق این قشر خدوم شده است و در مقایسه با دیگر نهادهای دولتی آنگونه که حق آنها بود به وضعیت اقتصادی آنها پرداخته نشده است.

میزان مطالعه شما در روز چقدر هست و بیشتر چه موضوعاتی رو مطالعه می کنید.

بنده هر روز مطالعه دارم و بیشتر در حوزه تاریخ و تمدن و زبان انگلیسی می باشد سعی می کنم ارتباط خود را با دانش زبان انگلیسی و آموزش این رشته بین المللی همواره حفظ نمایم.

از برنامه های آتی خود برای آینده بفرمائید.

ادامه همکاری با دانشگاه آزاد در منطقه، تدریس زبان انگلیسی در صورت فراهم بودن بستر مناسب آن.

بخش کاغذکنان یکی از بخش‌های تابعه شهرستان میانه در استان آذربایجان شرقی در شمال غربی ایران است  و نام قدیمی آن خونج بوده‌است. بخش کاغذکنان تا سال ۱۳۵۸یکی از بخشهای خلخال بود که به دلیل نبود راه ارتباطی مناسب با خلخال به میانه واگذار شد، این شهر یکی از مراکز و شهرک‌های ساخت کاغذ در دوران رونق صنعت کاغدسازی در ایران پس از انتقال این صنعت از چین به ایران بود.که نیازهای کاغذی رَبع رشیدی و تبریز را تأمین می‌کرده.

بیشتر مردم این شهر به کاغذسازی در کاغذخانه خویش می‌پرداخته‌اند و از سده هفتم هجری آن جا را به نام «کاغذ کنان» خوانده‌اند.

گفت و گو از میلاد عبادی

دیدگاه ها

گزارشات تصویری

کارتون

آخرین خبرها