تا کی باید شاهد از دست رفتن عزیزانمان باشیم

تا کی باید شاهد از دست رفتن عزیزانمان باشیم

شناسهٔ خبر: 44947 -
اخبار میانه
تا کی باید شاهد از دست رفتن عزیزانمان باشیم

هرساله شاهد اتفاقات اسفناک جاده ای در شهرمان هستیم. اتفاقاتی که موجب از هم گسیختن بنیان خانواده عزیزان و آشناهایمان شده است. امروزه تعداد تصادفات جاده ای در کشورمان رو به افزایش است و در نتیجه خسارتهای مالی ناشی از آنها که بر خانواده ها و دولت تحمیل می شود بسیار بالا بوده و این خسارتهای مالی و جانی روانی و اجتماعی در مواردی غیرقابل جبران می باشد. با توجه به افزایش روزافزون حجم ترافیک جاده ها و نیز وضعیت عوارض توپوگرافی منطقه نیاز به گسترش حجم جاده های مواصلاتی بیشتر احساس می گردد. متاسفانه سالیان متمادی است که در بودجه اختصاص یافته به شهرمان این مورد بصورت بسیار ناچیز مورد توجه قرار می گیرد. واگذاری پروژه میانه سرچم در مقیاس کوچک به پیمانکار و طولانی شدن زمان انجام عملیات باعث تحمیل هزینه های بالاسری به کشور می شود و بودجه های ناچیز اختصاص یافته هم صرف هزینه های بالاسری و تعدیل می گردد.

به عنوان مقایسه می توان از پروژه چهار بانده نمودن مشگین شهر به اردبیل بطول 90 کیلومتر که به قرارگاه خاتم الانبیاء موسسه عاشورا (هولدینگ راه و شهرسازی) واگذار شده است و دارای پیشرفت فیزیکی 72 درصد می باشد در صورتی که پروژه میانه سرچم که قریب به  15 سال از کلنگ زنی آن می گذرد بطول 12 کیلومتر به پیمانکار واگذار شده و مابقی بلاتکلیف است. متاسفانه با توجه به اینکه پروژه میانه - سرچم که قرار بود به عنوان طرح ملی باشد به طرح استانی تبدیل شد و بدین ترتیب هرساله بودجه خاصی در نظر گرفته نمی شود. با مشاهده روند اجرایی پروژه اردبیل مشگین شهر متوجه جدیت و سرعت اجرای عملیات می شویم.

جاده قزوین الموت تنکابن به طول 150 کیلومتر که یک مسیر کاملا کوهستانی می باشد از پروژه های دیگر در دست اجرای قرارگاه بوده که تاکنون اعتباری بالغ بر 300 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است و دارای پیشرفت فیزیکی 65 درصد می باشد.

آزاد راه مراغه هشترود بطول 130 کیلومتر از سال 94 توسط قرارگاه خاتم الانبیا با بهترین کیفیت آغاز شده و در حال اجرا می باشد و حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. که بنا بر اطلاعات موثق در سال 98  نیز 100 میلیارد تومان بودجه تخصیص داده شده است.

چرا از شهر خودمان مثال نزنیم، قرارگاه خاتم الانبیا همزمان با هفت طرح دیگر فولاد اقدام به آغاز عملیات اجرایی فاز احیاء آهن اسفنجی با تکنولوژی بومی نمود عملیات اجرایی با بهترین کیفیت در سال 97 به پایان رسید و به رکورد تولید اسمی و نیز بیشترین خلوص تولیدی در کشور دست یافتند. این در حالی است که طرح های دیگر هنوز در مرحله عملیات اجرایی مانده اند.

با توجه به اینکه موسسه عاشورا به عنوان هولدینگ راه و شهرسازی دارای امکانات و ماشین آلات اجرایی و نیز مهندسین متخصص در این حوزه با مرکزیت استان آذربایجان شرقی می باشد. کاش مسئولین محترم همت می نمودند  و پروژه های راه سازی حیاتی شهرستان از جمله ادامه بزرگراه میانه سرچم و نیز بزرگراه میانه بستان آباد را به خاتم الانبیاء واگذار می کردند.

به امید روزی که میانه مثل سالیان متمادی دروازه آذربایجان و میزبان گردشگران داخلی و خارجی باشد و هیچ خانواده ای در اثر تصادفات جاده ای در محورهای شهرستان داغ نبیند.

دیدگاه ها