کلینیک الزهرا توجه می خواهد

شناسهٔ خبر: 13952 -
یادداشت
واقعاً گردانندگان کلینیک الزهرا (و البته سایر مراکز درمانی و مطب ها) کلاس کاری و اعتبار خودشان چنین ایجاب می کند که اینقدر بی نظم و بی برنامه باشند؟

کلینیک الزّهرا  توجه می خواهد

    شهرهای کوچک همیشه با درد کمبود امکانات پزشکی و پزشک متخصص ساخته اند اما هر شهری به نسبت جمعیت خود باید امکاناتی داشته باشد (البته درستش این است که: هر شهری به نسبت فعالیت و دلسوزی مسئولینش امکاناتی دارد!!) همشهریان میانه ای بارها بخاطر کمبود امکانات پزشکی و متخصص درد بیشتری کشیده و پول بیشتری هزینه کرده و گاه عزیزی را از دست داده اند؛ و این انصاف نیست. کلینیک تخصصی الزهرا یکی از مراکزی است که ایجاد شده تا مردم دسترسی راحت تری به پزشکان متخصص داشته باشند اما آیا مسئولین شهر از وضعیت امروزی آن اطلاع دارند؟ مسئولین محترم شهر آخرین بار چه موقع از این کلینیک بازدید کرده اند؟ درد و سخن چند همشهری را شنیده اند؟ آیا واقعاً می دانند الان کلینیک الزهرا کجاست؟ و چگونه می چرخد؟ و مردم با چه بدبختی ای در آن می چرخند؟ آیا کسی می داند استانداردهای بهداشتی و پزشکی و معاینه ای و انسانی در کلینیک الزهرا در چه حدی است؟

عکسهایی همراه این مطلب، هفته اول آبان از کلینیک الزهرا گرفته شده است. ببینید و خود قضاوت کنید. در هیاهوی بحث ارتقای بخش سلامت در سطح وزارت، سهم میانه چقدر بوده است؟ مردم میانه برای یک ویزیت ساده چقدر باید وقت بگذارند؟ یکی دو ساعت برای نوبت گرفتن، یکی دو ساعت برای نوبت ویزیت!! اینکه وقت مردم ارزشی ندارد، بماند. اما واقعاً گردانندگان کلینیک الزهرا (و البته سایر مراکز درمانی و مطب ها) کلاس کاری و اعتبار خودشان چنین ایجاب می کند که اینقدر بی نظم و بی برنامه باشند؟ باور کنید طرح نوبت دهی تلفنی و کامپیوتری الان دیگر تکنولوژی ویژه ای نیست. باور کنید تنظیم وقت پزشک و زمان ویزیت برای معطل نماندن مراجعین، پروسه پیچیده ای نیست. باور کنید ویزیت چندین مریض در حضور همدیگر الان در قبایل آفریقا هم رایج نیست. باور کنید چیدمان صندلی ها و نظم محل، برنامه نویسی حرفه ای نمی خواهد.

ختم کلام اینکه وضعیت کنونی کلینیک الزهرا نه در شأن حرمت مردم میانه است و نه در شأن توانمندی مسئولین میانه، همین. یا علی /

دیدگاه ها

گزارشات تصویری

کارتون

آخرین خبرها